Donald Trump

Ma olen nüüdseks juba mõnda aega jälginud Donald Trumpi ja arvan, et temast saab vabariiklaste presidendikandidaat ning olen veendunud, et ta võidab Clintoni vastu. Kas temast saab hea president, seda ei oska ma öelda.

Trump on minu arvates osav valija veenmises ja see tundub olevat kõige tähtsam eduks poliitikas. Valija (ja mitte ainult valija, vaid üldse inimene) on emotsionaalne ning on  valmis endale viivitamatult jalga tulistama, kui teda veenab osav poliitik (mõistagi üks inimene rohkem kui teine, aga olen veendunud, et mingi osa inimesi on võimalik veenda, et must on valge ja vastupidi). Trump seda minu meelest on. Ta tundub  seda kunsti valdavat või on tal nõunikud, kes sellega tegelevad. Ta on üle kõigist kandidaatidest selles vallas. Mis puudutab väiteid, et Trumpi poliitilised plaanid või ta ise on vastuoluline, siis seda on kõik poliitilised plaanid ja kõik poliitikud. ratsionaalsust pole mõtet poliitikast otsida.

Kampaanias on ta olnud teistest vabariiklaste kandidaatidest võimekam, miks ma peaksin arvama, et ta seda poliitikas pole?

Clinton on establishment ja on siiani rõhunud sellele, et temast saab esimene naispresident. Trump lööb teda tapvalt argumendiga: kas sugu kvalifitseerib kedagi mingile ametikohale.

Ma võiksin Trumpist hästi pikalt kirjutada siin ja on kindlasti külgi, mis mulle ei meeldi tema juures. Küll aga meeldib see, et ta sülitab poliitkorrektsusele ja need tema vastased, kes näiteks kolledžitest safe space’sid otsivad, saavad purustatud, need safe space’d ka muidugi, see meeldib. Üleüldse arvan, et see regressiivne sült, kes end progressiivideks nimetab, tõmbub kõrvale seoses Trumpi fenomeniga poliitikas. Neid vihkajaid, kes blokeerivad teid, et inimesed ei saaks Trumpi rallidele minna, kes õhutavad viha ja vägivalda Trumpi rallidel, sõimates kõiki endaga mittenõustujaid rassistideks jne oleme küllalt näinud. Meil on sama nähtus mingil määral EKREga tekkinud ja vahepeal oli ka Savisaarega, kus inimesed mõtlevad, et on nende arvamus ja kõik, kes ei nõustu, tuleb naeruväärseks muuta ning negatiivsete siltidega üle kleepida. Trump on väga suur sündmus USA ja terve maailma poliitikas.

Mine tea, võib olla parim asi, mis praegusel ajal poliitikas juhtuda saab?

About Kristjan

Defitsiidi terrorismi vastase pataljoni eriüksuslane (finantsignorantsuse vastu võitlemise osakond). Treening: MMT, postkeinsism, Tartu Ülikool Majandusteadus
This entry was posted in Estonian. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

