Õnnesoovid brittidele

Britid saavad oma riigi tagasi. Nad saavad poliitikud vastutama panna ja valijatel tekib võimalus poliitikuid oma kohtadelt minema kihutada. Neil tekib praktiliselt võimalus täistööhõive poliitikaks. EL-s seda võimalust pole. See on väga palju, kui rahvas saab jälle otsustada. Praegu on meil rida tarku, kes rahvale dikteerivad, kuidas peab ja kuidas õige on. NSVL-ule sarnaseid valimisi korraldatakse ka, mis on oma sisult farss. Kunagiste Leida Peipsite asemel valime nüüd Marju Lauristine.

Ei oska öelda, et mis nüüd edasi sünnib. Arvan, et teatava inertsi see tekitab ja veel teisteski liikmesriikides seisavad taolised referendumid ees. Praegune paradigma on niisugune meil Eestis, et EL-i vastased on tagurlikud “ekrelaadsed” inimesed. Mina ei varja kuskil, et olen full blown euroskeptik ja pooldan EL-i lammutamist.

Kui senise põhjal otsustada, siis EL mingit kursimuutust ette ei võta ja ega see vist ainult aitaks lagunemisele kaasa ka? Eile rääkisin inimesega, kes nimetas mulle mitmeid EL-i seadusi ja regulatsioone ning ütles, et need on head. Ma ütlesin, et ei vaidle vastu, et EL-st on tulnud positiivset, kuid see on ebademokraatlik ja seetõttu jätkusuutmatu. Minu prioriteet on alati olnud täistööhõive ja see on helesinine unistus EL-s. See on teiste teemadega seotud. Kujuta ette, et UK rikuks defitsiidi reegleid ja ajakski täistööhõive poliitikat lahtiste piiridega neoliberaalses EL-s. Ta muutuks immigratsioonimagnetiks. See inimene ütles mulle, et kreeklased saavad töötada EL-s. Ütlesin, et aitäh, aga sellisesse liitu kuuluda ei taha, mis sunnib oma inimesi kodumaalt lahkuma seal tööpuudust tekitades. Ta ei eitanud, et riigil on rahamonopol, aga tundus pusserdavat selles vallas, et töökohti saavad ka inimesed ise luua, kui kokku saavad ja midagi välja mõtlevad. Mina ütlesin, et ega ikka ei saa küll, kui riik piisavalt oma väljastatavat valuutat majandusse ei kuluta. Ta paistis olevat vasakpoolne anarhist. Kui metroofirma piisavalt ei väljasta enda münte, millega saab metroos sõita, siis  kõik inimesed ei saa metrood kasutada, kuigi nad seda teha tahaksid. Sama lugu tööpuudusega, see on monetaarne nähtus ning pole seotud sellega, et inimestel on või pole ideid jne.

Mina tervitan Brexiti tulemust ja soovin brittidele õnne targa otsuse puhul. Ma kadestan neid.

About Kristjan

Defitsiidi terrorismi vastase pataljoni eriüksuslane (finantsignorantsuse vastu võitlemise osakond). Treening: MMT, postkeinsism, Tartu Ülikool Majandusteadus
This entry was posted in Estonian. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

