Kuš kaelarätd on?

Ma toon järgnevalt ühe mõneti ehk kohatu näite oma elust võrdluseks EL-ga.

Vanasti pidid sa koolis pioneeriks astuma. Olid pioneerilaagrid ja lapsed kandsid kaelarätti (selline punane oli). Meie klassijuhataja tahtis, et kõik lapsed pioneeriks astuksid. Mina ei astunud sellepärast, et isa ütles: ära mine.

Meie koolis oli üks selline suhteliselt ebapopulaarne tüdruk, poistele ta ei meeldinud jne, kes oli kõva aktivist ja alati ajas seda pioneeride asja. Tihti võis teda näha rääkimas pioneerijuhiga ja üleüldse askeldas ta pidevalt pioneeride toas. Minust oli ta mõned aastad vanem. See siis tihti seisis hommikuti koolimaja ukse peal ja küsis: kuš kaelarätd on? Kellel kaelarätti polnud sel päeval kaelas, see pidi kodu tagasi minema ja selle kaela panema. Mina sain alati öelda: ma ei ole pioneer.

Mis puudutab pioneerilaagreid, siis ma mängisin kooli orkestris trompetit. Kui sa puhud trompetit, siis fanfaari puhumine on sinu jaoks käkitegu, see on hästi lihtne pill, millega kõiki noote mängida ei saa üldse. Seal olid sellised äratussignaalid pioneeridele jne, mille puhumisega teised hakkama ei saanud. Ma siis läksin, kui näiteks 2 nädalat oli mingi pioneeride üritus kuskil Peipsi ääres. Neil oli vaja fanfaaripuhujat ja nad käisid mulle pinda. Eks ma seal panin kaelaräti ka kaela, kui ikka kästi. Ma ütlesin neile, et ma pole pioneer, aga nad ütlesid, et see polevat üldse tähtis. Aga kaelaräti kandmise kohustusest olin  ma vabastatud. Et oli ikka positiivset selles pioneeriks olemises, mida lapsed tahtsid.

About Kristjan

Defitsiidi terrorismi vastase pataljoni eriüksuslane (finantsignorantsuse vastu võitlemise osakond). Treening: MMT, postkeinsism, Tartu Ülikool Majandusteadus
This entry was posted in Estonian. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

