Välismaistele veokijuhtidele peab Prantsusmaal maksma ligi kümme eurot tunnis

Ma loodan, et sa mõistad mind. Kapitali, tööjõu ning kaupade ja teenuste vaba liikumine on oma olemuselt neoliberaalne idee, mis ei jäta mingit võimalust liikmesriikide valitsustele enda inimesi globaalse neoliberalismi leviku eest kaitsta. Kuidas oleks Poola autojuhid töötamas Prantsusmaal 3 eurot tunnis? Mul on üks isiklik tuttav veautojuht rahvusvahelistel vedudel, kes teenib kopikaid.

Välismaistele veokijuhtidele peab Prantsusmaal maksma ligi kümme eurot tunnis

…Lisaks miinimumpalga nõudele ootab välismaiseid vedajaid ka hulk formaalsusi, sealhulgas peavad ettevõtted määrama endale Prantsusmaal kohaliku esindaja, kui nad soovivad riigis kaupu vedada. Uued reeglid kehtivad kõigile vedajaile, kelle veod algavad või lõpevad Prantsusmaal.

Selleks, et juhid saaksid tõestada, et neile makstakse miinimumpalka, peavad nad omama lähetustõendit. Kahes eksemplaris lähetustõendi peab täitma iga juhi kohta, kes ületab Prantsusmaa piiri ning kes on seotud kabotaažiga (veoteenused ühe lepinguosalise territooriumil vedaja poolt, kes ei ole selles riigis registreeritud – toim). Nõudest on vabastatud on ainult transiitveod.

«Üks lähetustõendi eksemplar peab autojuhil alati kaasas olema. Teine eksemplar (füüsiline või digitaalne) peab olema hoiul Prantsusmaa volitatud esindajal ja ettevõttes, kes on autojuhi palganud. Lisaks peab juhil kaasas olema koopia oma töölepingust ning tõend töötasu maksmise kohta,» selgitas pressiteates logistika- ja veoteenuste pakkuja DKV Euro Service. Firma sõnul aitavad nad oma klientidel täita vajalikud dokumendid ning määravad volitatud esindaja.

Kuigi vedajad peavad uute nõuetega kindlasti arvestama, ei ole Euroopa Komisjon Prantsuse seadusega leppinud. 16. juunil algatas komisjon Prantsusmaa vastu menetluse, sest seadus olevat vastuolus kaupade ja teenuste vaba liikumise ehk Euroopa Liidu (EL) põhiväärtustega, vahendas Reuters.

Prantslaste regulatsiooni on kriitiliselt suhtunud ka Ida-Euroopa riigid, sest nende transpordifirmad ei suuda Prantsusmaaga palkade osas konkureerida, mistõttu nähakse viimase tegevuses õigustamata tõkete püstitamist transpordiäris…

Praegune set up Euroopas toetab võidujooksu põhja. Massiliselt on loodud vahendusfirmasid, mis tegelevad odava tööjõu rentimisega Ida-Euroopast rikastesse riikidesse. Paljud neist on paberil näiteks täiesti tavalised ehitus- või koristusfirmad, kuid nende tegevuse sisu on odava tööjõu rent.

Advertisements

About Kristjan

Defitsiidi terrorismi vastase pataljoni eriüksuslane (finantsignorantsuse vastu võitlemise osakond). Treening: MMT, postkeinsism, Tartu Ülikool Majandusteadus
Rubriigid: English, Estonian. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s