Trump muudab poliitilist diskursust

Ma ei ole varem alt-right liikumisest USA-s kirjutanud enda blogis. Nende ideoloogia on rassistlik ja nad levitavad vandenõuteooriaid juutide kohta, üldiselt toetavad nn racial realism ideoloogiat, mis on minu hinnangul rassistlik. Muidugi toetavad nad Trumpi, nende üks meediaväljanne on Breitbart. Tõsi, Breitbart polegi ehk hard core alt-right, sest on pro Israel näiteks. Aga minu arvamused ja jutud on minu omad, ma ei taha sind milleski veenda siin või mingeid põhjapanevaid hinnanguid või järeldusi teha selle liikumise kohta. Hoopis tähtsam on see, et Breitbart promob nüüd vasakpoolset majanduspoliitikat, jah, kuulsid õigesti, konservatiivid promovad keinsistlikku majanduspoliitikat.

stPart II: A Manifesto for the 60 Percent: The Center-Right Populist-Nationali Coalition

Selle võib küll Trumpi arvele kirjutada. Trump muudab poliitilist diskursust. Ma kirjutasin juba mõnda aega tagasi selles blogis, et minu hinnangul vasakpoolsed kasinuse õudusele lõppu ei tee, seda teevad konservatiivid. Paistab, et mul oli õigus.

  1. Trump on vaenulik vabakaubanduse suhtes ning tahab kaubandusleppeid muuta.
  2. Trump tahab maksualandusi ja massiivset valitsuse kulutamist infrale ja kaitsevõimele.
  3. Trump tahab kasutada protektsionismi USA tööturul ning tahab immigratsiooni piirata.

Immigratsioon on üks põhilisi tegureid tööturul palkade määramisel, sellest on kirjutanud Ha-Joon Chang oma raamatus 23 Things They Don’t Tell You About Capitalism . Regressiivne vasakpoolsus on sajaga neoliberaalid ja nendelt midagi oodata ei ole peale sallivuse üle pobisemise, sisutühjade loosungite levitamise euroopalikest väärtustest jms. 

About Kristjan

Defitsiidi terrorismi vastase pataljoni eriüksuslane (finantsignorantsuse vastu võitlemise osakond). Treening: MMT, postkeinsism, Tartu Ülikool Majandusteadus
This entry was posted in English, Estonian. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

